Webové stránky ubytovacích zařízení jako prodejní nástroj

Moderní webová stránka hotelu je především prodejní nástroj, kde by měl návštěvník co nejjednodušeji a instinktivně najít základní informace o hotelu, kvalitní fotografie, ceny, kontaktní informace a přehledný on-line rezervační nástroj, který zohledňuje aktuální kapacitu ubytovacího zařízení.

Většina lidí se mylně domnívá, že úspěch každého webu záleží na jeho návštěvnosti. Návštěvnost je ale velmi zavádějící informace, jelikož existuje na trhu mnoho agentur, které zvýší návštěvnost webu několikanásobně, ale počet rezervací se téměř nezmění.
Taková marketingová agentura přivede na web mnoho nových lidí, za které draze zaplatíte, ale z velké části to nemusí být potenciální klienti, kteří by vytvořili rezervaci. Jiným důvodem pro opuštění stránek bez rezervace může být samotná webová prezentace, která klienta na první pohled vůbec neosloví (nezaujme) a ten ihned odejde. Webová stránka může být pro klienty nepřehledná a zmatečná a potenciální zákazník nemusí vědět, jak vytvořit objednávku.

Proto je velmi důležité vybrat si agenturu, která řeší komplexní marketingovou propagaci a ví, co je pro hoteliéry nejdůležitější.

Správná marketingová agentura by měla nejdříve provést analýzu současného stavu webové prezentace, ze které si „vytáhne“ co nejvíce dostupných informací o současných návštěvnících stránek a tyto informace využije při tvorbě nové, či optimalizaci stávající webové prezentace. Webové stránky by neměly být optimalizovány pouze pro internetové vyhledávače, ale především musí sloužit návštěvníkům a vést je k rezervaci ubytování či pobytového balíčku.
Po úpravě webové prezentace je důležité využít měřících prostředků, které dnešní internet nabízí, sledovat každý krok uživatele a na základě získaných informací prezentaci upravovat. Základem je mít na svých stránkách jednoduchý, ale prověřený rezervační formulář, který je online propojený s aktuální obsazeností.
Tím však práce na webu nekončí. Je důležité kontinuálně stránky optimalizovat, vylepšovat a nenechat ležet ladem. Až poté by měla začít probíhat marketingová propagace v podobě placených reklam, kde je velmi důležité sledování efektivity a měření, co Vám placená reklama přináší. Nejdůležitějším kritériem úspěšnosti kampaní totiž není nárůst návštěvnosti, ale počet nově vytvořených rezervací právě z těchto placených kampaní.

Pokud se chcete dozvědět, jak proměnit Vaši hotelovou prezentaci v efektivní prodejní nástroj, podívejte se na www.marketingplus.cz nebo nás kontaktujte. Tým společnosti HOTEL.CZ a.s. disponuje bohatými zkušenostmi s rozvojem největších českých portálů pro prodej ubytování a lázeňských pobytů, Hotel.cz a Spa.cz.

6 zásad pro úspěšný internetový marketing Vašeho hotelu:

  1. nevyhazovat bezhlavě peníze pouze ke zvýšení návštěvnosti
  2. měřit vše, co jde a neustále vyhodnocovat aktuální situaci
  3. připravit klientovi co nejsnazší cestu k rezervaci ubytování či pobytového balíčku
  4. průběžně plnit web uživatelsky zajímavými informacemi
  5. aktivně pracovat s facebookem a komunikovat s lidmi pomocí pravidelných newsletterů
  6. investovat do kvalitních fotografií

 

Přihlaste se k odběru článků!

Políčka označená * jsou povinná.